• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Divide - Ny kontokredit

Henry14

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
2 Maj 2018
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
5
Poäng
27
Det verkar som dom har någon sorts kravprofil man ska uppfylla och att man inte beviljar alls utan vidare. Det låter ändå ganska sunt och kanske håller ner antal problemkrediter.
Vad ska dom ha för kravprofil? De har endast tagit upplysning från creditsafe och där har jag hög kreditvärdighet och inkomst över 300k. Detta är så märkligt..
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 825
Mottagna reaktioner
13 072
Poäng
10 087
Men hur kan de veta att man är problemkrediter utan några uppgifter? Creditsafe ja men då får man ju avslag direkt man gör intresseanmälan men han angav ju inga uppgifter? Och blev prel beviljad ? Förstår inte

Preliminärt är ju just preliminärt och inte defenitivt.
En problemkredit blir det först när betalningar falerar, och det är väl det man vill undvika.

Förstod jag mailsvaret rätt hade hen varit väldigt intensiv i kontakter med den kundtjänst man har. Bara det kan kanske ses som ett tecken på att personen är desperat och kanske utgör en risk i kredithänseende.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 825
Mottagna reaktioner
13 072
Poäng
10 087
Vad ska dom ha för kravprofil? De har endast tagit upplysning från creditsafe och där har jag hög kreditvärdighet och inkomst över 300k. Detta är så märkligt..

Stort underskott? Haft lägre inkomst tidigare år? Bor i en del av landet är utvecklingen är dålig?
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 636
Mottagna reaktioner
1 180
Poäng
927
Divides bedömningsgrad verkar ändå vara något godtycklig.
Har underskott av kapital på 105k för 2017 och kreditvärdighet medel. Ändå fick jag prel 180k beviljat och 25k utbetalt förra veckan. Ändå hyfsad inkomst på ca 375k för 2017, vilket troligtvis ”räddade mig”.
 

Jfo53

Aktiv medlem
Poäng: 11
Blev medlem
5 Augusti 2018
Meddelanden
33
Mottagna reaktioner
4
Poäng
11
Hej fick detta svaret angående lanseringen precis.

Tack för ditt meddelande.

Vi håller fortfarande på med förlanseringen som kommer pågå fram tills att vi har utvärderat och testat samtliga utfall i tjänsten. Dessvärre har jag inget specifikt datum på när den officiella lanseringen kommer att ske.

Så någon lansering nu under oktober har jag svårt att se om ens detta året..
 

FarAway

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
22 Oktober 2014
Meddelanden
871
Mottagna reaktioner
357
Poäng
497
Preliminärt är ju just preliminärt och inte defenitivt.
En problemkredit blir det först när betalningar falerar, och det är väl det man vill undvika.

Förstod jag mailsvaret rätt hade hen varit väldigt intensiv i kontakter med den kundtjänst man har. Bara det kan kanske ses som ett tecken på att personen är desperat och kanske utgör en risk i kredithänseende.
Jag instämmer på att enligt mailsvarer verkar det som om personen i fråga har varit i kontakt med deras kundtjänst väldigt ofta och på sätt och viss aggressiv. Det tolkas alltid som "desperat" och då ringer varningsklockorna (behöver såklart inte alltid vara så).
 

Henry14

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
2 Maj 2018
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
5
Poäng
27
Jag har endast frågat om varför jag inte blir erbjuden kredit under förlanseringen och nör den riktiga lanseringen är. Mer än såhär har jag inte mailat dom. Jag får inte heller något vettigt svar när jag frågar om deras bedömning.
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 310
Mottagna reaktioner
1 116
Poäng
897
Jag blev beviljad kredit på 25000 kr nu.

Är det någon som har tscktut den summan redan nu?
Hur ser betalningsplanen ut?

Känns riskabelt att ta ut redan nu pga det är i test fortfarande
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 636
Mottagna reaktioner
1 180
Poäng
927
Förlansering=Att se om kunderna betalar av på sina krediter? :D


Hej fick detta svaret angående lanseringen precis.

Tack för ditt meddelande.

Vi håller fortfarande på med förlanseringen som kommer pågå fram tills att vi har utvärderat och testat samtliga utfall i tjänsten. Dessvärre har jag inget specifikt datum på när den officiella lanseringen kommer att ske.

Så någon lansering nu under oktober har jag svårt att se om ens detta året..
 

Markus

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
19 Mars 2018
Meddelanden
605
Mottagna reaktioner
167
Poäng
347
Du har ingen aktiv kontokredit. Tills vidare hänvisar vi dig till vår intresseanmälan.


Så står d rop min när jag försöker logga in, men har gjort intresseanmälan. Har mailat och fått till svar att de satsar på innan oktober är slut..


Hade de mejlat dej om att de kommer lansera officiellt för alla innan 31 okt?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp